rss

miercuri, 9 aprilie 2008

Bacovia era Emo

George Bacovia era emo (la vremea lui) şi alcoolic pe deasupra. Şi ni se mai pun şi note pe poeziile sale scrise acum peste 70 de ani, în stare de ebrietate. Părerea mea: atunci când lua la bord alcool reacţiona un pic mai inteligent decât ceilalţi şi scria poezii. Nice, nu? Simboliştii ăştia… cine să îi înţeleagă? :P

-------------------------------------

Cuptor...by George Bacovia

Sunt cativa morti în oras, iubito,
Chiar pentru asta am venit să-ti spun;
Pe catafalc, de caldura-n oras,
Incet, cadavrele se descompun.

Cei vii se misca si ei descompusi,
Cu lutul de caldura asudat;
E miros de cadavre, iubito,
Si azi, chiar sanul tau e mai lasat.

Toarna pe covoare parfume tari,
Adu roze pe tine să le pun;
Sunt cativa morti în oras, iubito,
Si-ncet, cadavrele se descompun…

-------------------------------------------

DECOR

Copacii albi, copacii negrii
Stau goi in parcul solitar:
Decor de doliu, funerar...
Copacii albi, copacii negrii.

In parc regretele plâng iar...

Cu pene albe, pene negre
O pasãre cu glas amar
Strãbate parcul secular...
Cu pene albe, pene negre.

In parc fantomele apar...

Si frunze albe, frunze negre;
Copacii albi, copacii negrii;
Si pene albe, pene negre,
Decor de doliu funerar...
In parc ninsoarea cade iar...

--------------------------------

“Singur, singur, singur,
Vreme de beţie
I-auzi cum mai plouă,
Ce melancolie!
Singur, singur, singur… ”


Bacovia - The funeral Rain


3 comentarii:

Izaura-Ana spunea...

Sincera sa fiu, nu+i place afirmarea ta. Bacovia este un scriitor destul de ... de ... interesant, imi place stilul lui de a vedea lucrurile(negre, intunecate, scarboase cateodat).

MonSoon spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de autor.
MonSoon spunea...

si mie imi plac cateva poezi de-ale lui... 2-3 dar asta e punctu meu de vedere nu trebuie sa te superi :D si app...am citit cateva dintre poeziile scrise de tine si chiar imi plac.sper sa mai scri in continuare poezit lafel de faine ;)

Trimiteți un comentariu